طبقه بندی: پرسش و پاسخ،
برچسب ها:درمان، همجنس،

[ چهارشنبه 11 خرداد 1390 ] [ 02:06 ب.ظ ] [ م. ج. مهران منزه ]

[ نظرات() ]


پورتال جامع فرهنگی ،‌ اخلاقی ،‌اعتقادی ،‌ اجتماعی

هر آنچه برای رسیدن به خوشبختی می خواهید

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ پورتال جامع فرهنگی ،‌ اخلاقی ،‌اعتقادی ،‌ اجتماعی خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

 

 

نظر اسلام درباره همجنس بازی چیست؟ و چگونه می توان براین گرایش غلبه کرد؟

پاسخ :

همجنس بازی یك عمل جنسی است كه در تمام اقوال و ملل گذشته مورد مذمت واقع شده است و در دین سعادت آفرین اسلام به عنوان یك گناه كبیره محسوب می شود، و در تعبیر روائی و فقهی «لواط» گفته می شود.
باید توجه داشته باشید كه احكامی مانند واجب و حرام كه خداوند متعال جعل كرده است همه بر اساس مصلحت و مفسده بندگان است، یعنی هر كاری كه برای بندگان مصلحت داشته باشد و مفید باشد خداوند به آن امر می كند و واجب می شود و هر كاری كه مفسده و ضرر داشته باشد، از آن نهی می كند و حرام است.
درست مانند پزشكی كه داوری تلخی را برای بیمار تجویز كرده است، بیمار می گوید من به این تمایل ندارم بلكه به چیز دیگری میل دارم، اما پزشك می گوید واجب است بخوری چون برایت مصلحت دارد، اگر نخوری مفسده و ضرر دارد، دكتر به خواهش ها و تمایلات بیمار نگاه نمی كند بلكه به سلامت بیمار می اندیشد. حال در مورد حرمت همجنس بازی هم خداوند به تمایل فرد ـ حتی طرفین ـ كاری ندارد، و آنرا مطلقاً حرام دانسته است. این امر هر چند برای بعضی افراد و جوامع امری عادی تلقی می شود ولی در حقیقت حتی به اعتراف همین افراد این كار خارج از نظام عادی و طبیعت بشری است و موجب ضررهای زیادی است.
خداوند متعال مخلوقات و نظام عالم را بر اساس حكمت خلق كرده است و هر چیزی در این دنیا اگر روی روال طبیعی خود نباشد نتیجة درستی نمی دهد و موجب ضرر و خسران خواهد بود. در مورد انسان و قوای وجودی او هم اینگونه است و باید در مسیر طبیعی خود باشد تا به هدف مطلوب برسد و اگر برخلاف مسیر عادی خود باشد حرام است چون موجب ضرر است. خود ارضائی و همجنس بازی چون بر خلاف طبیعت است موجب ضررهای جبران ناپذیر جسمی، روانی و اجتماعی می شود لذا حرام است.
وقتی امری از لحاظ شرعی حرام شد دیگر راه فرار یا استثنائی برای آن وجود ندارد مخصوصاً این گونه امور كه جایگزینی مناسب( ازدواج) برای آنها در شرع لحاظ شده است. و حتی مجازات شدید شرعی كه خداوند برای این عمل قرار داده، خبر از زشتی شدید این كار می دهد. اسلام این مجازات را حتی برای كسانی كه خود داوطلبانه و با رضایت كامل به این عمل دست می زنند هم جاری می داند و حتی قومی را به خاطر این عمل(لواط) از بین برد.
پس می توان گفت از جهت حرمت آن هیچ بخثی نیست و عادی شدن یك عمل در یك زمان و مقطع خاص هم باعث نمی شود كه حكم حرمت از آن برداشته شود زیرا این عمل به اصطلاح عادی این زمان، در یك مقطعی بسیار زشت بوده و شاید در آینده نیز جامعه دوباره پی به زشتی آن ببرد. همچنانكه الان آنرا جزو اختلالات جنسی شمرده و برای آن ضررهائی را بیان كرده اند.
برخی راهكارهای كنترل تمایلات
1. قبل از بیان راهكارها، دانستن این نكته ضروری است كه بعضی افرد، از داشتن اینگونه تمایلات ناراحتند و بعضی دیگر نه تنها ناراحت نیستند بلكه استقبال هم می كنند این راهكارها برای گروه اول است اما گروه دوم برای حل مشكلشان نیاز به یك پیش زمینه دارند سپس می توانند از این راهكارها استفاده كنند. زیرا شخصی كه از علمش ناراحت نیست اصلاً سراغ درمان نمی رود. به همین خاطر ما قبلاً مجبوریم به اینان بقبولانیم كه این عمل زشت، و ضرر دارد و راه آنهم ایجاد یك بینش صحیح در آنها و سوق دادن تفكراتشان به جهت واقع است. برای بینش صحیح دادن هم از سه جایگاه می توان استفاده كرد كه بطور خلاصه عبارتند از:
1. جایگاه اسلام: كه اسلام سرسختانه با این عمل مخالفت كرده و شاید بتوان گفت شدیدترین احكام را هم در همین زمینه دارد.
2. جایگاه اجتماعی فرهنگی: كه اینكار در فرهنگ ما بسیار زشت است و باعث تنزل موقعیت اجتماعی و به حاشیه رانده شدن می شود.
3. در جایگاه بهداشت و سلامت جسم و جان: كه برای اینگونه افراد باید ضررهایی كه بر این اعمال مترتب می شود بیان كرد. این افراد بعد از دانستن این پیش نیازها و اعتقاد پیدا كردن به آنها جزء گروه اول شده و از این راهكارها می تواند استفاده كند.
با توجه به این نكته باید گفت كسانی كه در خود تمایل به اینكار را احساس می كنند ریشه یابی كرده و ریشة این تمایل را بخشكاند. و به مبارزة با این تمایل برخیزند و با استفاده از راهكارهائی، نه تنها از مرحلة‌ عمل در آمدن این تمایلات جلوگیری كرده بلكه فكر و ذهن خود را هم نجات داده است.
الف:
علت عمده این حالات و عواطف، ریشه در مسائل جسمی و بدنی دارد یعنی در اثر اختلال در ترشح هورمون های بدن این اتفاق می افتد در این جا لازم است به یك متخصص غدد مراجعه كرده و با انجام آزمایش های لازم به شناخت علت فیزیكی اینگونه تمایلات، و رفع آنها (دارو درمانی) بپردازید.
ب:
در این قسمت به راهكارهائی اشاره می كنیم كه بتوان با آنها میزان تمایل را به صفر رساند
1. اولین قدم برای حذف اینگونه تمایلات این است كه به قابل درمان بودن آن ایمان و اعتقاد داشته باشیم. و از ناامیدی و یأس دوری كنیم، و توجه به این نكته هم داشته باشیم كه رسیدن به هدف نیازمند گذشت زمان، صبر و حوصله، انتخاب راه صحیح و تحمل دشواریهاست.
2. گام دیگر این است كه ناخوشایندی از جنس مخالف و تمایل به جنس موافق را بر زبان خود جاری نسازید و به خود تلقین كنید. همانطور كه می دانید تلقین باعث رسوخ و پایداری آن كار در ذهن می شود با تلقین و القای جملات مثبت، به مقابلة با این تمایل برخواسته و شرائط را تغییر دهید. روانشناسان تلقی و القای افكار مثبت را یكی از مؤثرترین راهها، برای مبارزه و تضعیف یك صفت ناهنجار و جایگزینی صفتی پسندیده در روان آدمی می دانند و با این روش به مداوای بیماران روحی و حتی جسمی می پردازند.
3. یكی دیگر از راهكارها و روشهای درمانی، روشهای درمانی انزجاری یا بیزاری آور است. در درمان بیزاری آور، محرك تقویت كنندة رفتار نامطلوب، در اثر مجاورت با یك محرك بیزار كننده، توانایی فراخوانی رفتار نامطلوب را از دست می دهد، یعنی خاصیت تقویتی اش را از دست می دهد.[1]
به عبارتی، یك رویداد بیزار كننده با رفتار نامطلوب همراه می شود به این قصد كه خاصیت تقویتی آن را كاهش دهد. استفاده از این روش به این صورت است كه در لحظاتی كه تنها نشسته اید، گناه و عمل مورد نظر شما (مانند تمایل به جنس موافق) كه لذت آنی هم برای شما دارد در مقابل ذهن شما مجسم شد، همزمان با آن، یكی از منفورترین و زشت ترین حوادث زندگی، رخدادها، یا رفتاری را كه اصلا خوشتان نمی آید، تصور كنید، چندین بار تمرین كنید تا این كه هر وقت فكر گناه و یا تمایل شدید به جنس موافق به ذهن شما آمد، آن عمل زجرآور نیز در ذهن شما تداعی كند، به مرور زمان عمل و رفتار مورد نظر (كه تمایل به جنس موافق باشد) نیز به نظر شما نفرت آور خواهد شد و هیچ وقت تمایلی به آن نخواهید كرد.
4. یكی دیگر از راههای خواستن و اراده كردن است. مهم این است كه انسان بعد از احساس درد، به دنبال درمان بگردد و رفع آن مشكل را خواستار باشد و اگر اراده پدیدار شد كوهها را هم از جا می كند و به دنبال هر خواستنی توانستن است.
5. آخرین و مهم ترین راهكاری كه پیشنهاد می شود این است كه از خداوند متعال و اهل بیت ـ علیه‎ السلام ـ استمداد طلبیده و از آن بزرگواران كمك بخواهید، هنگام نماز سر به سجده گذاشته و با آفریننده مهربان و بخشنده خود راز و نیاز كنید. با تمام دل و جان بخواهید كه شما را در ترك این گونه تمایلات ناپسند یاری كند.
امام رضا (ع) فرمود:
علّت تحریم روی آوردن مردان به مردان و زنان به زنان یكی ساختار وجودی زنان و سرشت وجودی مردان است (كه هر یك برای جنس مخالف، آفریده شده است.) و دیگر اینكه روی آوردن مردان به مردان و زنان به زنان سبب از بین رفتن نسل (بشر) و بر هم خوردن نظم و تدبیر (جامعه) و نابودی دنیاست.[2]
[1] . علی اكبر سیف، تغییر رفتار درمانی، چ4، تهران: نشر روان، 1379، ص 238.
[2] . میازن الحكمه، گردآورنده: محمد محمدی ری شهری، ترجمه: حمید رضا شیخی، چ2، قم: انتشارات مؤسسه فرهنگی دارالحدیث، 1379، ج11، ح 18280، ص 5367
مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات