پورتال جامع فرهنگی ،‌ اخلاقی ،‌اعتقادی ،‌ اجتماعی

هر آنچه برای رسیدن به خوشبختی می خواهید

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ پورتال جامع فرهنگی ،‌ اخلاقی ،‌اعتقادی ،‌ اجتماعی خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.



فتنه سازی از منظر مقام معظم رهبری
بیانات مقام معظم رهبرى در دیدار جمع كثیرى از سپاهیان و بسیجیان در مشهد، 10/6/78

 

امنیت سیاسى معنایش این است كه تفكرات و معارف سیاسى در جامعه، معارف واضح و دور از نفاق و دوگونه‌گویى و دوگونه‌اندیشى باشد. معنایش این است كه كسانى كه متصدى بیان مسائل سیاسى براى مردم هستند،نسبت به مردم امانت به‌خرج دهند. معنایش این است كه كسانى كه متصدى نوشتن و پخش كردن و منتشر كردن معارف فكرى جامعه هستند، دروغ نگویند، فریب ندهند، تقلب نكنند و در طعامى كه على‌الظاهر شیرین هم هست، زهر مخلوط نكنند؛ این امنیت سیاسى است. آن قلمى كه برمى‌دارد بیست سال تلاش و مجاهدت مظلومانه و فداكارانه‌ى این ملت را در مقابله‌ى با قدرتهاى زورگوى چپاولگر دشمن ظالم انكار مى‌كند، این امنیت سیاسى كشور را به هم مى‌زند و ناامنى فكرى ایجاد مى‌كند. آن كسى كه در داخل كشور، با استفاده از امكاناتى كه قانون و بیت‌المال این مردم در اختیار او گذاشته است، برمى‌دارد خواسته‌هاى دولتمردان و سیاستمداران فلان كشور دشمن را توجیه مى‌كند و با قالبهاى على‌الظاهر پسندیده، به خورد یك عده مى‌دهد، این ناامنى سیاسى و فكرى ایجاد مى‌كند. این هم مثل همان دزد سرگردنه است - فرقى نمى‌كند - مثل همان اشرار لب مرز است. آنها مگر چه كار مى‌كنند؟ آنها هم جنس قاچاق مى‌آورند و جوانان مردم را دچار انواع بدبختیها و بیماریها و اعتیاد مى‌كنند. آن‌كه این كار را مى‌كند، از او كه كمتر نیست؛ اگر خطرناكتر نباشد! اینها ذهنها را منحرف و گمراه مى‌كنند. بنده درباره‌ى مطبوعات و نوشتنها، صحبتهاى زیادى كرده‌ام. هیچ‌كس هم نمى‌تواند منكر این بشود كه بنده طرفدار فكر آزاد، قلم آزاد، بیان آزاد و معارف منتشر شده‌ى گونه‌گون در این كشورم؛ اعتقاد من این است. من مى‌گویم بایستى افكار و آراء و سلایق مختلف در كشور، به صورت صحیح و درست مطرح شود؛ اما گفتن معارف گوناگون یك حرف است، دروغ گفتن به مردم و دروغ نوشتن و تحریف كردن حقایق و بلندگوى دشمن شدن، حرف دیگرى است؛ آنچه كه من درباب مطبوعات نمى‌توانم قبول كنم و بپذیرم، این دومى است.

بیانات مقام معظم رهبرى در اجتماع بزرگ زائران در حرم امام رضا(علیه السلام)‏، 6/1/79
 

وحدت ملى چگونه تأمین مى‌شود؟ یكى از عواملى كه وحدت ملى را تأمین مى‌كند، این است كه آن كسانى كه سخنشان در میان مردم، حوزه‌ى تأثیرى دارد - یا مسؤولند، یا چهره‌ى موجّه دینى‌اند؛ چهره‌ى روحانى‌اند، چهره‌ى سیاسى‌اند - در اظهارات خودشان كارى نكنند كه یك گروه و جناح از مردم، دلهایشان نسبت به دیگران چركین شود. فتنه‌انگیزى نكنند. البته فتنه‌انگیختن و بد دل كردن مردم نسبت به یكدیگر، یكى از مواد برنامه‌اى است كه دشمنان نسبت به این ملت در نظر دارند. همین رادیوهاى بیگانه و همین مراكز خبرى، شاید بشود گفت نصف حرفهایشان طراحى شده است، براى این‌كه بتوانند دلهاى گروهى از مردم را نسبت به گروه دیگرى بدبین و مكدّر كنند. اصلاً مى‌نشینند طرّاحى مى‌كنند كه این طور بگوییم كه این اثر را بكند. كسانى كه زبان و قلمشان كار مى‌كند، در درجه‌ى اوّل باید این را رعایت كنند كه آنچه مى‌گویند، ایجاد بدبینى نكند. مردم نسبت به یكدیگر بدبین شوند، یا مردم نسبت به مسؤولان بدبین شوند؛ این باز یك نوع فتنه‌سازى و گناه دیگرى است. بعضى افراد همه‌ى همّتشان این است كه با شایعه‌پردازى، با جعل خبر و با پرداختهاى تقلّب‌آمیزِ خبر - ممكن است یك خبر اصلش هم راست باشد، اما به نوعى آن را پردازش كنند تا مطلب دروغ و خلاف واقعى را در ذهن مخاطب القاء كند - دلهاى مردم، جوانان و خوانندگان و شنوندگان خودشان را نسبت به مسؤولان نظام بدبین و آنها را دچار تردید كنند. این كار چه فایده‌اى دارد؟ جز كُند كردن حركتِ پیشرفت ملت و كشور، هیچ فایده‌ى دیگرى ندارد. جز این‌كه مسؤولان را در این كار مردّد كند، مردم را نسبت به آینده ناامید سازد و نیروى عظیم امید را از مردم بگیرد، هیچ فایده‌اى ندارد. بعضى كسان سعى مى‌كنند افرادى را به همه‌ى نظام و یا به برخى از مسؤولان نظام بدبین كنند؛ در حالى كه اگر حقیقتاً سخن حقّى وجود داشته باشد، آن سخن حق ممكن است از طریقى به گوش مسؤول یا مسؤول مافوق او منتقل شود كه آثار بسیار بهترى هم داشته باشد. حادثه‌اى اتّفاق مى‌افتد، ترورى مى‌شود، جنایتى در جایى انجام مى‌گیرد؛ آن قدر حرف خلاف، توهّم‌آمیز و حیرت‌آور براى خواننده از زبان كسانى كه هیچ احساس مسؤولیتى نمى‌كنند، شنیده مى‌شود! آن كسانى كه از واقعیتها خبر دارند، مى‌بینند كه چقدر اینها یا دورند، یا خودشان را عمداً از واقعیت دور نگه مى‌دارند. اینها مسائلى است كه وحدت ملى را خدشه‌دار مى‌كند. بنابراین، وحدت ملى یكى از اساسى‌ترین خواسته‌هاى یك ملت است.

بیانات مقام معظم رهبرى در دیدار جمع كثیرى از بسیجیان كشور، 4/9/88
 

در اوائل همین حوادث بعد از انتخابات - این فتنه‌ى بعد از انتخابات - اولین كارى كه شد، تردیدافكنى در كار مسئولین رسمى كشور بود؛ در كار شوراى نگهبان، در كار وزارت كشور. این تردیدافكنى‌ها خیلى مضر است؛ دشمن این را میخواهد. جوانان بسیجى باید ایمان را، بصیرت را، انگیزه را، رعایت موازین و معیارها را، اینها همه را با هم ملاحظه كنند.

بیانات مقام معظم رهبرى در دیدار مردم قم در سالگرد قیام 19 دى، 9/10/88
 

در شرائطى كه دشمن با همه‌‌‌ى وجود، با همه‌‌‌‌ى امكاناتِ خود درصدد طراحى یك فتنه است و میخواهد یك بازى خطرناكى را شروع كند، باید مراقبت كرد او را در آن بازى كمك نكرد. خیلى باید با احتیاط و تدبیر و در وقت خودش با قاطعیت وارد شد. دستگاه‌‌‌‌هاى مسئولى وجود دارند، قانون وجود دارد؛ بر طبق قانون، بدون هیچگونه تخطى از قانون، بایستى مُرّ قانون به صورت قاطع انجام بگیرد؛ اما ورود افرادى كه شأن قانونى و سمت قانونى و وظیفه ى قانونى و مسئولیت قانونى ندارند، قضایا را خراب میكند. خداى متعال به ما دستور داده است: «و لایجرمنّكم شنئان قوم على ان لاتعدلوا اعدلوا هو اقرب للتّقوى». (سوره مائده، آیه 8)
بله، یك عده‌‌‌‌اى دشمنى میكنند، یك عده‌‌‌‌اى خباثت به خرج میدهند، یك عده اى از خباثت‌‌‌كنندگان پشتیبانى میكنند - اینها هست - اما باید مراقب بود. اگر بدون دقت، بدون حزم، انسان وارد برخى از قضایا بشود، بى‌‌‌‌گناهانى كه از آنها بیزار هم هستند، لگدمال میشوند؛ این نباید اتفاق بیفتد. من برحذر میدارم جوانهاى عزیز را، فرزندان عزیز انقلابىِ خودم را از اینكه یك حركتى را خودسرانه انجام بدهند؛ نه، همه چیز بر روال قانون.

بیانات مقام معظم رهبرى در دیدار مردم قم در سالگرد قیام 19 دى، 19/10/88
 

در شرائط فتنه، كار دشوارتر است؛ تشخیص دشوارتر است. البته خداى متعال حجت را همیشه تمام میكند؛ هیچ وقت نمیگذارد مردم از خداى متعال طلبگار باشند و بگویند تو حجت را براى ما تمام نكردى، راهنما نفرستادى، ما از این جهت گمراه شدیم. در قرآن مكرر این معنا ذكر شده است. دست اشاره ى الهى همه جا قابل دیدن است؛ منتها چشم باز میخواهد. اگر چشم را باز نكردیم، هلال شب اول ماه را هم نخواهیم دید؛ اما هلال هست. باید چشم باز كنیم، باید نگاه كنیم، دقت كنیم، از همه ى امكاناتمان استفاده كنیم تا این حقیقت را كه خدا در مقابل ما قرار داده است، ببینیم.
مهم این است كه انسان این مجاهدت را بكند. این مجاهدت به نفع خود انسان است؛ خداى متعال هم در این مجاهدت به او كمك میكند. نوزده دىِ مردم قم در سال 56 از این قبیل بود، نهم دىِ امسالِ آحاد مردم كشور - كه حقیقتاً این حركت میلیونى فوق‌‌العاده ى مردم حركت عظیمى بود - از همین قبیل است، و قضایاى گوناگونى كه ما در طول انقلاب از این چیزها كم نداشتیم. این مجاهدت، راه را به ما نشان میدهد.

بیانات مقام معظم رهبرى در دیدار با اعضای شوراى هماهنگى تبلیغات اسلامى، 29/10/88‌
 

دشمنان ملت از شفاف بودن فضا ناراحتند؛ فضاى شفاف را برنمیتابند؛ فضاى غبارآلود را میخواهند. در فضاى غبارآلود است كه میتوانند به مقاصد خودشان نزدیك شوند و به حركت ملت ایران ضربه بزنند. فضاى غبارآلود، همان فتنه است. فتنه معنایش این است كه یك عده‌اى بیایند با ظاهرِ دوست و باطنِ دشمن وارد میدان شوند، فضا را غبارآلود كنند؛ در این فضاى غبارآلود، دشمنِ صریح بتواند چهره‌ى خودش را پنهان كند، وارد میدان شود و ضربه بزند. اینى كه امیرالمؤمنین فرمود: «انّما بدء وقوع الفتن اهواء تتّبع و احكام تبتدع»، تا آنجائى كه میفرماید: «فلو انّ الباطل خلص من مزاج الحقّ لم‌یخف على المرتادین»؛ اگر باطل، عریان و خالص بیاید، كسانى كه دنبال شناختن حق هستند، امر برایشان مشتبه نمیشود؛ میفهمند این باطل است. «و لو انّ الحقّ خلص من مزج الباطل انقطع عنه السن المعاندین»؛ حق هم اگر چنانچه بدون پیرایه بیاید توى میدان، معاند دیگر نمیتواند حق را متهم كند به حق نبودن. بعد میفرماید: «و لیكن یؤخذ من هذا ضغث و من ذاك ضغث فیمزجان»؛ فتنه‌گر یك تكه حق، یك تكه باطل را میگیرد، اینها را با هم مخلوط میكند، در كنار هم میگذارد؛ «فحینئذ یشتبه الحقّ على اولیائه»؛ آن وقت كسانى كه دنبال حقند، آنها هم برایشان امر مشتبه میشود. فتنه این است دیگر.
خوب، حالا در مقابل یك چنین پدیده‌اى، علاج چیست؟ عقل سالم حكم میكند و شرع هم همین را قاطعاً بیان میكند: علاج عبارت است از صراحت در تبیین حق، صراحت در بیان حق. وقتى شما مى‌بینید یك حركتى به بهانه‌ى انتخابات شروع میشود، بعد یك عامل «دشمن»ى در این فضاى غبارآلوده وارد میدان شد، وقتى مى‌بینید عامل دشمن - كه حرف او، شعار او حاكى از مافى‌الضمیر اوست - آمد توى میدان، اینجا باید خط را مشخص كنید، اینجا باید مرز را روشن كنید. همه وظیفه دارند؛ بیشتر از همه، خواص؛ و در میان خواص، بیشتر از همه، آن كسانى كه مستمعین بیشترى دارند، شنوندگان بیشترى دارند. این وظیفه است دیگر: مرزها روشن بشود و معلوم بشود كه كى چى میگوید. اینجور نباشد كه باطل، خودش را در لابه‌لاى گرد و غبارِ برخاسته‌ى در میدان مخفى كند، ضربه بزند و جبهه‌ى حق نداند از كجا دارد ضربه میخورد. این است كه حرف دو پهلو زدن، از خواص، مطلوب نیست. خواص باید حرف را روشن بزنند و مطلب را واضح بیان كنند. این، مخصوص یك گرایش سیاسى خاص هم نیست. در داخل نظام اسلامى، همه‌ى گرایشهائى كه در مجموعه‌ى نظام قرار دارند، اینها باید صریح مشخص كنند كه بالاخره آن حمایتى كه مستكبرین عالم میكنند، مورد قبول است یا مورد قبول نیست. وقتى كه سران استكبار، سران ظلم، اشغالگران كشورهاى اسلامى، كُشندگان انسانهاى مظلوم در فلسطین و در عراق و افغانستان و خیلى جاهاى دیگر، مى‌آیند وارد میدان میشوند، حرف میزنند، موضع میگیرند، خوب، باید معلوم بشود این كسى كه در نظام جمهورى اسلامى است، در مقابل این چه موضعى دارد؛ حاضر است تبرّى بجوید، بگوید من دشمن شمایم؟ من مخالف شمایم؟
... فتنه‌گر و دشمن همیشه هست؛ امروز یك دشمن است، فردا یك دشمن دیگر است، پس‌فردا یك كس دیگر است، یك جور دیگر است. یك ملت وقتى بیدار بود، آگاه بود، عازم بود، ایمان خودش را حفظ كرد، زنده بود، رویش داشت، با همه‌ى این معارضه‌ها با آسانى - كه روزبه‌روز آسانتر هم خواهد شد - ایستادگى میكند، دست و پنجه نرم میكند، بر همه‌ى این معارضه‌ها هم فائق مى‌آید.

بیانات مقام معظم رهبرى در دیدار فرمانده و پرسنل نیروى هوائى ارتش، 19/11/88
 

آنچه كه مهم است، این است كه ملت عزیز ما اتحاد خود را حفظ كنند، وحدت كلمه را حفظ كنند. این وحدت كلمه، خارى در چشم دشمنان است. سعیشان این است كه وحدت كلمه‌ى ملت را به هم بزنند. به گمان من مهمترین هدف از حوادث دوران فتنه‌ى بعد از انتخابات - این چند ماه - این بود كه بین آحاد ملت شكاف بیندازند؛ سعیشان این بود. میخواستند بین آحاد مردم شكاف بیندازند، و نتوانستند. امروز معلوم شده است كه آن كسانى كه در مقابل عظمت ملت ایران، در مقابل كار بزرگ ملت ایران در انتخابات ایستادند، آنها بخشى از ملت نیستند؛ افرادى هستند یا ضد انقلاب صریح، یا كسانى كه بر اثر جهالت خود، بر اثر لجاجت خود، كار ضد انقلاب را میكنند؛ ربطى به توده‌ى مردم ندارند. توده‌ى مردم راه خود را ادامه میدهد؛ راه خدا را، راه اسلام را، راه جمهورى اسلامى را، راه پیاده كردن احكام الهى را، راه رسیدن به عزت و استقلال در پناه اسلام را. ملت حركتش اینجورى است.

بیانات مقام معظم رهبرى در دیدار جمعی از مردم آذربایجان، 28/11/88
 

در آن قضایاى فتنه‌ى اول انقلاب كه در جاهاى مختلف فتنه‌انگیزى شد، از جمله در تبریز، امام فرمودند كه خود مردم تبریز جواب فتنه‌گران را خواهند داد، و دادند؛ همین‌جور شد. جز نیروى ایمان و غیرت و همت و آگاهى و بصیرت، چیز دیگرى نمیتوانست آن فتنه‌ها و آن آتشها را خاموش كند.
امروز هم همین جور است. جوانهاى عزیزى كه امام را ندیدند، دوران دفاع هشت ساله را ندیدند، «باكرى»ها را ندیدند، شخصیتهاى فداكار آن روز را كه شهید شدند، ندیدند، اما با همان قدرت، با همان استقامت و با همان بصیرتى در صحنه حاضر میشوند كه آن روز جوان تبریزى در بیست و نهم بهمن وارد میدان شد و در طول دوران جنگ تحمیلىِ هشت ساله، در جبهه‌هاى مختلف از خود دلاورى و فداكارى نشان داد. امروز جوانهاى ما همین جورند. این معنایش چیست؟ چرا؟ قضیه چیست؟ قضیه را در حقانیت این سخن باید جستجو كرد: «سخن انقلاب، سخن حق». این، خاصیت حق است. «مثلا كلمة طیّبة كشجرة طیّبه»؛ این یك درخت پاكیزه و سالم و خوش‌نهادى است كه در زمین سالم رشد میكند. «اصلها ثابت و فرعها فى السّماء»؛ ریشه‌اش محكم است، شاخ و برگش هم رفته بالا. «تؤتى اكلها كلّ حین باذن ربّها» (سوره ابراهیم، آیه 25) میوه‌ى او هم همیشگى است و در هر فصلى میوه‌ى خود را میدهد. یعنى یك بار مصرف نیست، مثل خیلى از این حركاتى كه در دنیا انجام میگیرد؛ به اسم انقلاب یا كودتا یا غیر ذلك حكومتها را تغییر میدهند، اما یك بار مصرفند؛ بعد در یك دوره‌ى كوتاهى، قضیه به شكل قبل از آن حركت و نهضت یا گاهى بدتر برمیگردد. كلمه‌ى حق اینجور نیست؛ كلمه‌ى حق ماندگار است.

بیانات مقام معظم رهبرى در دیدار اعضاى مجلس خبرگان رهبرى‌، 6/12/88
 

در این فتنه‌هاى بعد از انتخابات، آن چیزى كه اساس قضیه است، این است كه رأى مردم و حضور مردم از نظر یك عده‌اى نفى شد، مورد خدشه قرار گرفت، نظام تكذیب شد، مورد تهمت قرار گرفت. گناه بزرگى كه انجام دادند، این بود. اینها بایست تسلیم می‌شدند. بالاخره وقتى انتخابات با همین معیارهائى كه در اسلام وجود دارد - كه حالا بعضى از معیارها و شاخصهائى كه براى انتخابات در نظر ما معتبر است، كه نظر اسلام است، من عرض میكنم - اتفاق افتاد، بایستى در مقابل قانون، در مقابل داورى قانون تسلیم شد؛ همچنان كه باید در مقابل آن داورى كه قانون او را معین میكند، تسلیم شد. اگر قانون در مسئله‌ى مهمى مثل مسئله‌ى انتخابات یك داورى را مشخص كرده است، یا یك شیوه‌ى داورى را مشخص كرده است، باید تسلیم این بشوند، ولو برخلاف میلمان باشد؛ این میشود انتخابات سالم.

بیانات مقام معظم رهبرى در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی، 1/1/90
 

هر سالى از سالهائى كه دوران انقلاب گذرانده است، و در هر سالى هر ماهى، و در هر ماهى هر روزى، وزن و مقدارى دارد، ارزشى دارد؛ نباید این را از دست داد. ممكن است در هشت ماه از سال 88 كه اشتغالات فتنه‌انگیزان بعضى از ذهنها را به خود مشغول كرد، برخى از كارها نیمه‌كاره مانده باشد؛ باید جبران بشود. باید حركت، یك حركت سریعى باشد.

بیانات مقام معظم رهبرى در دیدار مسئولان نظام جمهورى اسلامى ایران، 16/5/90
 

اوضاع منطقه درست عكس سیاستهاى قدرتهاى غربى و آمریكا و صهیونیسم بین‌الملل دارد پیش میرود. آنها راجع به ایران برنامه‌هائى داشتند؛ درست عكس آنچه كه آنها میخواستند، خداى متعال مقدر كرد و پیش آمد. آنها ایران را تحریم كردند، اما بحران اقتصادى گریبان خودشان را گرفت. آنها فتنه‌ى 88 را براى زمین زدن جمهورى اسلامى تقویت كردند - یا تدارك كردند، یا لااقل پشتیبانى و تقویت كردند - اما نظامها و رژیمهاى وابسته‌ى به خودشان یكى پس از دیگرى زمین خورده یا متزلزل شده. آنها به عراق و افغانستان حمله كردند، براى اینكه ایران را محاصره كنند - بزرگانشان گفتند كه این براى محاصره‌ى ایران است - اما خودشان محاصره شدند؛ پاشان در گل فرو رفته، به دام افتادند. آنچه كه آنها درباره‌ى ما تدبیر و عمل كردند، خداى متعال عكسش را مقدر كرد و نشد.

بیانات مقام معظم رهبرى در اجتماع بزرگ مردم كرمانشاه‌، 20/7/90
 

در انتخابات، دو تا مسئله از همه مهمتر است: مسئله‌ى اول، حضور مردم، شركت مردم - كه بایستى وسیع و گسترده باشد - مسئله‌ى دوم، قانون‌گرائى در انتخابات، وفادارى به قانون، احترام به رأى مردم. اینجور نباشد كه اگر چنانچه انتخابات بر طبق نظر و میل ما انجام گرفت، این را ما قبول داشته باشیم؛ اگر برخلاف نظر ما بود، «و ان یكن لهم الحقّ یأتوا الیه مذعنین». اگر حق را به ما دادند، آنى كه ما میخواهیم، سر كار آمد، قانون را قبول داریم؛ اگر آنى كه ما میخواهیم، سر كار نیامد، میزنیم زیر قانون؛ نه قانون را قبول داریم، نه رأى مردم را قبول داریم؛ این نمیشود. فتنه‌ى 88 همین جور بود. ادعا كردند كه قانون‌گرا هستند، بعد خب مردم به آنها رأى ندادند، اكثریت مردم به كس دیگرى رأى دادند؛ اینها بنا كردند دعوا راه انداختن كه چرا! كشور را، ملت را مدتى مضطرب كردند، دشمن را خوشحال كردند؛ البته آخرش هم در مقابل مردم دیگر تاب نیاوردند و عقب نشستند.
گناه آتش‌افروزان فتنه‌ى 88 همین بود كه به قانون تمكین نكردند، به رأى مردم تمكین نكردند. ممكن است كسى بعد از انتخابات اعتراض داشته باشد؛ خیلى خوب، این اعتراض ایرادى ندارد؛ اما راهِ قانونى دارد كه چگونه باید این اعتراض را بیان و دنبال كرد. اگر قانون را قبول داریم، باید از آن راه برویم. این هم نكته‌ى اصلى است.
... یكى دیگر از چالشها - كه البته این چالش پیچیده‌ترى بود - چالشهاى فتنه‌انگیزى بود كه در فتنه‌اى مثل هجدهم تیر سال 78 و فتنه‌ى سال 88، با فاصله‌ى ده سال، اینها در تهران راه انداختند. امیدوار بودند كه بتوانند با این فتنه، نظام را شكست بدهند؛ ضربه وارد كنند؛ اما بعكس شد. در فتنه‌ى هجدهم تیر، پنج روز بعد از اینكه فتنه‌گران فتنه‌ى خود را شروع كردند، مردم آن حركت عظیمِ 23 تیر را، نه فقط در تهران، بلكه در سایر شهرها به راه انداختند. در فتنه‌ى 88، دو روز بعد از حوادث عاشورا، آن قضیه‌ى عظیم نهم دى به راه افتاد. همان وقت بعضى از ناظران خارجى كه از نزدیك دیده بودند، در مطبوعات غربى نوشتند و ما دیدیم، كه گفته بودند آنچه در نهم دى در ایران پیش آمد، جز در تشییع جنازه‌ى امام، چنین اجتماعى، چنین شورى دیده نشده بود. این را مردم كردند. حضور مردم اینجورى است.
منبع: www.khamenei.ir





طبقه بندی: دشمن شناسی،
برچسب ها:فتنه، فتنه سازی، دیدگاه رهبری،

[ دوشنبه 12 دی 1390 ] [ 04:35 ب.ظ ] [ م. ج. مهران منزه ]

[ نظرات() ]


مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic